miercuri, 15 februarie 2012

Transilvania L!ve, Look & Tube

Televiziune regionala transilvana cu doua canale, unul de stiri si unul de entertainment plus un website. Bravo si la mai mare !

Teaser

marți, 14 februarie 2012

Exercitiu de comunicare (3): RMGC si Salvati Rosia Montana

De la ultima mea examinare a comunicarii celor 2 forte antagoniste RMGC pare sa stea in stand-by dupa emisiunea de la Realitatea TV, prin urmare nu am date de input. Este foarte posibil ca aceasta atitudine sa fie dictata de asteptarea unor semne din partea noului Guvern.

In schimb SRM se pare ca adopta incet-incet o noua strategie, aceea de a culpabiliza companiile din judetele Alba si Cluj care sprijina proiectul minier, si nu numai. De fapt, se pare ca se are in vederea sensibilizarea acestora in intregime -si cele care si-au alaturat numele cu RMGC in cadrul diferitelor manifestari sponsorizate impreuna - cat si cele care nu au jucat o carte publica alaturi de RMGC. Mesajul SRM este simplu, cel mai important dintre ele mi se pare "Ai mai cumpara produse din Alba?". Posibil sa urmeze astfel de "intrebari" referitor si la Cluj insa se pare ca acestui oras si judet ii va reveni un alt mesaj, cel de semnalizare a pericolului in cazul unei catastrofe ecologice la Rosia Montana.

Strategia SRM inca nu este inca suficient de viguroasa dar primele semnale au fost date. Daca va functiona rezultatul  se va resimti in mai multe planuri:
- Culpabilizarea oamenilor si companiilor din Alba (efectul de rusine)
- Starnirea fricii oamenilor din judetul Cluj fata de potentialul unei catastrofe in viitor
- Izolarea si mai accentuata a RMGC fata de populatie si companii, acelea care inca sustin acest proiect

De remarcat, ca aspect psihologic si fenomen social, ca acei cetateni care sunt pro RMGC, nu sunt vocali in comparatie cu organizatiile  SRM. "Efectul de rusine", ascunderea adeziunii, tacerea lor a fost, posibil, stimulata de recenta emisiune de pe Realitatea TV, un fiasco comunicational pentru RMGC.