vineri, 18 mai 2012

Noul nostru website, in prefacere

Scriu brief-ul pentru nou nostru website. Va fi un proiect deschis tutoror care vor sa participe. In curand, pe blog si facebook. Si pentru ca nu credem ca noi detinem adevarul absolut in webdesign si online, asteptam sugestii, critici, observatii asupra website-ului nostru actual - care e cam vechi, da, recunoastem, ne-am luat cu alte treburi - si asupra celui nou. E-mailul meu e deschis pentru oricine.

joi, 17 mai 2012

Utilitate. Design. Diferentiere. Atat.


iPen pentru iPad, un obiect frumos de design minimalist in stilul Apple si o utilitate practica foarte buna, de departe mai buna decat oricare stylus competitor prin caracteristici unice.

Diferentiere prin caracteristici unice sau imbunatatite si utilitate reala este ceea ce cred eu ca defineste un produs bun.
http://vimeo.com/32580243

luni, 14 mai 2012

Pragmatic despre CSR

Nu cred ca mai are cineva vreun dubiu asupra motivatiilor proiectelor de CSR: a pune companiile si/sau brandurile intr-o lumina favorabila (si) prin intermediul actiunilor "de responsabilitate sociala". Sa nu ascundem dupa deget, companiile investesc in ceea ce este profitabil, punct. Daca ar putea sa nu cheltuiasca bani pe marketing, pr, online sau CSR, nu ar face-o. In fond sunt niste cheltuieli. Desigur, deductibile insa tot cheltuieli raman si de multe ori managementul  evalueaza de 3 ori sumele alocate pentru aceste activitati gandindu-se fie la profit, dividende sau fie la investitiile potentiale care ar fi putut fi realizate cu acei bani.

Pentru companiile de o anumita dimensiune si din anumite domenii, activitatile de CSR nu mai pot fi evitate si de aceea sumele cheltuite trebuie utilizate cu cap. De cativa ani activitatile de CSR prind contur tot mai puternic in Romania deschizatorii de drum fiind, desigur, companiile multinationale. Si astazi marea majoritate a proiectelor CSR apartin acestor companii insa, pe ici pe colo, vedem abordari si ale companiilor autohtone.

Care este abordarea pragmatica a unui proiect CSR ? Problema trebuie examinata de la ambele capete (companie/brand si beneficiari/public) prin prisma beneficiilor. Atata vreme cat nu exista beneficii decat pentru una dintre parti nu va exista nici un proiect de CSR. Daca ar fi sa enumar cateva conditii esentiale pentru ca un proiect de CSR sa prinda viata ele s-ar referi in primul rand la beneficii pentru companie/brand deoarece ei platesc. Conditiile sunt doar cateva si se refera la:

1. Comunicare
- daca proiectul "se potriveste" cu profilul si publicul companiei/brandului
- potentialul de expunere a mesajului catre publicul vizat

2. Implicatii in societate
- daca aduce un beneficiu real pentru societate
- daca proiectul este replicabil (campaignable) in viitor devenind o "stampila" pozitiva atasata la companie/brand

3. Investitii si beneficii
- investitiile si rezultatele in expunere media masurate comparativ cu investitiile si rezultatele in/din media clasica (rate card si/sau discounted)
- potentialul de castigare a aderentilor permanenti (acestia devin "voci purtatoare")

Restul sunt detalii iar cele 3 considerente enumerate mai sus sunt de asemenea un scurt ghid pentru ONG-urile care au de gand sa obtina sprijinul finantatorilor pentru proiectele lor.

Munca pentru angajare.

Am citit un articol interesant despre noile modalitati de angajare care se prefigureaza la orizont. Tind sa dau dreptate scriitorului articolului insa adaug si eu ceva, si anume ca respectiva strategie explicata in articol se (va) aplica inclusiv la colaboratori nepermanenti sau companii de servicii cu valoare adaugata care doresc sa castige un proiect/pitch/licitatie. Articolul se gaseste aici iar mai jos un scurt citat.

"Ultimately, the reason why I'm confident that "projects are the new job interviews" is not simply because I'm observing a nascent trend but because this appears to be a more efficient and effective mechanism for companies and candidates to gain the true measure of each other."